dd

GRY

piątek, 31 października 2014

Ciasteczka "Piwoszki"




Witajcie!

Ostatnio przypomniał mi się pewien przepis (coś dla wielbicieli piwa i słodyczy), który już bardzo dawno robiła moja mama. 
Są to ciastka "Piwoszki", bardzo smaczne i szybkie w wykonaniu.






Składniki:

5 szklanek mąki
1 szklanka jasnego piwa
2 kostki masła
1 jajko
marmolada
cukier puder

Wykonanie:

Mąkę posiekać z  masłem, dodać 1 szklankę piwa. Wszystko razem zagnieść. Ciasto zawinąć w  folię i włożyć na 1 godz. do lodówki. Następnie ciasto należy rozwałkować na grubość ok. 3 mm i wycinać kwadraty, na które nakładamy marmoladę. Ja używam marmolady różanej pomieszanej z  powidłem śliwkowym. Kwadraciki składamy w kopertę,  układamy na blaszce, smarujemy roztrzepanym jajkiem i pieczemy 20-30 min. w temperaturze 200*C. Ciasteczka po wyjęciu z  piekarnika posypujemy cukrem pudrem.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz